Medical Tourism

Zagrożenia wynikające z niekontrolowanego rynku leków

gykgkEksperci farmaceutyczni zgadzają się co do jednego, że nieograniczona sprzedaż leków bez recepty w sklepach i na stacjach benzynowych doprowadza do patologii w handlu lekami na kilku wymiarach. Po pierwsze pacjenci traktują leki jak zwykły towar, który nie ma skutków ubocznych.
Po drugie przyjmują leki bez kontroli lekarza, odkładają wizytę u lekarza, przez co choroba nie jest zdiagnozowana tygodniami, miesiącami, a nawet latami, sieje w organizmie spustoszenie. Odsuwa się właściwą terapię w czasie. Z pozoru błahe objawy mogą oznaczać poważne choroby, typu : zakrzepica, zawał, cukrzyca, nowotwór. Pacjent stosując leki dostępne bez recepty uśmierza jedynie ból nie lecząc choroby. Po trzecie w wyniku stosowania leków bez kontroli dochodzi do bardzo poważnych zatruć, a nawet do przypadków śmiertelnych. Po czwarte – leki i zdrowie stały się biznesem nastawionym na zysk, nawet kosztem zdrowia człowieka. Leki są reklamowane, ładnie opakowane, mają chwytliwe hasła, które przysłaniają rzeczywistość. Pacjent naprawdę wierzy, że jeżeli użyje kremu X to przestanie odczuwać ból pleców. Trudno walczyć ze zorganizowanym biznesem, a tym bardziej z przyzwyczajeniami ludzi do kupowania leków w sklepach. Jest to zachowanie dziwne, ponieważ apteki wyrastają jak grzyby po deszczu, bywa, że na jednej ulicy są trzy apteczne punkty. Jeszcze kilka lat temu, kiedy aptek było mniej, zakupy leków w sklepie były sensowne. Nie oznacza to, że były bezpieczne, ale liczył się dostęp do lekarstw. Obecnie dostęp do leków w aptece jest na wysokim poziomie.

Używać mydła czy żelu pod prysznic.

Mydło, to coś do mycia ciała, co pamiętamy z dzieciństwa. Wiele osób w dorosłym życiu nadal używa mydła do dbania o higienę. Czy to dobry wybór? W zależności od preferencji można wybrać mydło w kostce, mydło w płynie czy żel pod prysznic. Współcześnie wybór środka do mycia ciała wykracza dużo dalej poza szare mydło. W specjalnych sklepach można wybrać mydła specjalne i kupić je na wagę. Mają różne zapachy i właściwości. Żelu pod prysznic natomiast nie trzeba pocierać w rękach, aby zaczęło się pienić. Również mają różne ciekawe zapachy, a część z nich podsiada specjalne cząsteczki do pilingu. To oczywiście dodatkowy atut na korzyść żelu. Łatwiej się go spłukuje z ciała i nie pozostawia na skórze nalotu. Mimo tak licznych zalet żelu pod prysznic, wielu ludzi wciąż wybiera tradycyjne mydło w kostce. Jest ono poręczne i stosunkowo lekkie. Ma to znaczenie, zwłaszcza wtedy, kiedy wybieramy się w podróż i nie chcemy nosić ciężarów. Producentów mydła jak i żelu pod prysznic jest wielu. Konkurują oni ze sobą na zapełnionym już podobnymi towarami rynku. Stojąc w sklepie można zatrzymać się i powąchać różne zapachy i wybrać coś dla siebie. Środki do mycia ciała szybko się kończą, więc nie trzeba się martwić tym wyborem. Następnym razem można kupić coś nowego. Warto przyglądać się swojej skórze po użyciu danego mydła czy żelu. Nasz organizm najlepiej wie czego nam potrzeba. Czy jest to mydło dla suchej skóry? Czy jest potrzebny peeling? Na te i inne pytania odpowiedzi dostarcza własne ciało. Należy się w nie wsłuchać.

Czekolada poprawia samopoczucie.

vjvjSłodycze to coś, co jeśli nie każdy, to na pewno większość z nas lubi jeść. Zdarza się jednak, że zajadamy się nimi za bardzo. W zależności od preferencji, zajadamy się czekoladą, żelkami, wypiekami, cukierkami czy innymi wymyślnymi słodkościami. Przyciągają nas one co chwilę. Nieliczni potrafią się im oprzeć. Oprócz oczywiście negatywnych skutków jakim jest wysoka zawartość cukrów i tłuszczów, mają pewne zalety. Poprawiają samopoczucie. Na co dzień nie zastanawiamy się nad tym, co jemy i jakie ma to konsekwencje na nasz organizm. Czekolada pomaga w nauce i poprawia samopoczucie. Zawiera pewne dobre składniki, które pozytywnie wpływają na nasze życie. Nie można jednak przesadzać. We wszystkim trzeba mieć umiar. Należy jednak pamiętać, że czekolada poprawia samopoczucie chwilowo, więc musiałbyś jej zjeść dość sporo, aby zapewnić sobie dobry dzień. Przy opychaniu się czekoladą, oczywiste jest, że szybko przytyjesz. Będzie temu towarzyszyć uczucie ciężkości. Wszystko jest dla ludzi, ale w odpowiednich proporcjach. Tak, jak we wszystkim, tak również w jedzeniu słodkości należy mieć umiar i znać granice. Samopoczucie można sobie poprawić na różne sposoby. Warto znaleźć taki indywidualny dla siebie. Odpowiedz sobie na pytanie, co sprawia ci przyjemność. Jedzenie słodyczy, w tym czekolady pewnie się znajdzie na tej liście. I nic w tym złego, postaraj się jednak, by nie był to jedyny punkt twojej listy. Czekoladę można przygotować na różne sposoby. Można otworzyć tabliczkę i zajadać się kostkami tej dobroci. Można przyrządzić mus lub lub wypić ją gorącą. Jest ogromny wybór smaków, każdy znajdzie coś dla siebie.

Różne nadzienia czekolady.

Czekolada, to coś co każdy z nas jadł choć raz w życiu. Niewiele jest osób, które jej nie lubi. Więcej jest ludzi, którzy ją lubią, ale zrezygnowali z tego przysmaku ze względu na stan zdrowia czy zwyczajnie dlatego, że dbają o sylwetkę. Rodzajów czekolady jest tyle, że trudno je zliczyć. Producenci czekolady prześcigają się w wymyślaniu nowych smaków. W sklepach można znaleźć czekolady o różnej zawartości kakaa, gorzkie, dla diabetyków, gorzkie z nadzieniem czy ze skórką pomarańczową. Stojąc w sklepie przed regałem z tymi smakołykami człowiek zastanawia się na którą ma ochotę. Jedne są dla dzieci, specjalnie z kolorowymi drażami. Inne mają przeróżne nadzienia, począwszy od takich klasycznych, jak truskawkowe, toffi, kokosowe, poprzez bardziej wymyślne – miętowe, pistacjowe, migdałowe, marcepanowe. Niezależnie od gustu, każdy znajdzie coś dla siebie. Wiele osób, kiedy otworzy tabliczkę czekolady, nie potrafi zjeść kilku kostek i reszty odłożyć na później. A szkoda, ponieważ warto delektować się tymi dobrociami, a nie objadać. Nasze preferencje odnośnie smaku nadzienia zależą od samopoczucia. Czekolada oczywiście jest w stanie je poprawić, jednak wszystko wszystko ma swoje granice. Nie powinno się przesadzać z jej spożywaniem. Aczkolwiek na małą przyjemność można się czasem skusić. Dzisiaj można znaleźć czekoladę w formie batonika, co pozwala skusić się na słodkości jednocześnie nie zjadając całej tabliczki. Rodzaje nadzienia, które widzimy w sklepie, nie są jedynymi, jakie zostały wymyślone. Kiedy wyjeżdżamy za granicę, czeka nas niespodzianka. W innych krajach można znaleźć nadzienia, o których nawet byśmy nie pomyśleli.

Trzeba uważać na soki, które się pije.

drttrSoki w diecie mogą stanowić ukrytego wroga. Wiele firm w różny sposób słodzi napoje. Właśnie, trzeba uważać na oznaczenia na kartonach. Nawet jeśli sok nie zawiera cukrów, to może zawierać inne substancje słodzące, które mają inne oznaczenia i nie są one zapisane wprost. Ich skutki mogą być podobne do tych, jakie powoduje cukier w organizmie człowieka. Zwłaszcza, gdy jest on na diecie. Trzeba nauczyć się czytać oznaczenia na opakowaniach produktów spożywczych. Jest to ważna umiejętność, która pozwala dokonywać świadomych wyborów. Prawdą jest, że to, co jest zdrowsze jest również droższe i nie każdego stać na pełnowartościowe produkty. Czasem zawartość portfela nie pozwala na działanie zgodne z wiedzą i zdrowym rozsądkiem. Jednak trzeba pamiętać, że to co pijemy często stanowi ukrytego wroga. Wybierając soki, trzeba uważać na zawartość cukru i ilość owoców. Jeśli w soku jest tylko pięćdziesiąt procent owoców, to pytanie, co znajduje się w pozostałej połowie, jest jak najbardziej uzasadnione. Co więcej, warto sobie na nie odpowiedzieć. Zdobyć tę wiedzę można poprzez doczytanie na kartonie konkretnych wiadomości. Najlepsze dla zdrowia są oczywiście soki, które mają sto procent zawartości owoców. Warto unikać napojów owocowych i nektarów. Są one najmniej zdrowe dla naszego organizmu. Trzeb również uważać na to, co dajemy naszym dzieciom do picia. Nawet w przygotowanych specjalnie dla nich napojach można znaleźć niedobre dla malców składniki. Warto, aby dzieci już od małego uczyły się zdrowych nawyków żywieniowych.

Codzienne picie wody.

Organizm człowieka składa się głównie z wody i białka. Należy więc dostarczać swojemu ciału jego budulec i wszystkie składniki, które są mu niezbędne do zachowania zdrowia i poprawnego funkcjonowania. Każdy z nas ma jedno ciało, które będzie mu służyło do końca życia. Dlatego należy o nie zadbać i to całkiem dobrze. Jeśli chcemy zachować dobre zdrowie również na stare lata, to należy pomyśleć o przyszłości już w młodym wieku. Wiele zaniedbań tworzy nieodwracalne szkody. Każdy lekarz powie, ze lepiej zapobiegać niż leczyć. Picie wody to pierwszy krok troski o zdrowie. Nie wymaga wysiłku fizycznego, a daje ogromne korzyści. Twój organizm będzie ci wdzięczny, za regularne dostarczanie mu odpowiednich ilości wody. Ogólnie przyjęte jest, że należy pić półtorej czy dwa litry wody dziennie, w małych dawkach. Czyli podzielić tę ilość na cały dzień, po jednej szklance. Ogromne znaczenie ma wypicie jednej szklanki wody do pół godziny po przebudzeniu. Nie ulega wątpliwościom, że picie wody syci, więc zamiast podgryzać przekąski w ciągu całego dnia, będziemy nasyceni. Wpływa to pozytywnie na figurę, o która dbają głównie kobiety, choć panowie również powinni zadbać o swoje ciało i coraz częściej się tak dzieje. To jaka jest dawka dla każdego z osobna, zależy od indywidualnych preferencji. Wiadomo, że sportowcy powinni jej pić więcej niż przeciętni ludzi, którzy nie lubią czuć potu na plecach. Sportowcy powinni również dostarczać swojemu organizmowi potrzebne elektrolity i inne substancje, których zaczyna brakować ciału przy aktywnym trybie życia. Wypracuj w sobie nawyk codziennego picia wody.

Banany i winogrona w diecie.

trhthrPrzechodząc na dietę zaczynamy zdrowo się odżywiać. Czają się jednak wokół nas różni wrogowie naszego nowego stylu życia, którzy są w stanie zniweczyć nasze starania bez naszej wiedzy. Takimi cichymi wrogami są na pewno owoce o wysokiej zawartości cukru i kalorii. Owszem, zmiana batonika, czekolady czy innych słodkości na owoce, to zmiana na plus. Jednak nie można zapominać, że przy sięganiu po owoce również dokonujemy wyboru tego, co zjemy. Możemy wybrać coś lekkiego, ale sycącego, a możemy wziąć banana czy winogrono, które owszem są zdrowsze niż słodycze, ale nie należą do pożywienia sprzyjającego diecie. Prawda, że w małej ilości nie zniweczą naszych starań i trudów w pracy nad smukłą sylwetką, ale w większych ilościach mogą spowolnić utratę zbędnych kilogramów. O ile, kiedy zjemy banana, to wiemy, że zjedliśmy jednego banana i na tym konie. To kiedy sięgamy po winogrono, już jest trudniej, ponieważ zjemy jedną kuleczkę, później drugą, za chwilę kolejną i już nie pamiętamy ile zdążyliśmy zjeść. Często okazuje się, że przez nieuwagę zjedliśmy za dużo. Oczywiście, świat się od tego nie zawali, jednak warto zwracać na to uwagę i pilnować się, ponieważ możemy dokonywać wyborów. To również świetny sposób na ćwiczenie swojej siły woli, a ona jest bardzo potrzebna nie tylko podczas diety, ale w ogóle w życiu się często przydaje. Trzeba uważać na to ile bananów zjemy, a zwłaszcza trzeba się pilnować, kiedy sięgamy po winogrono. Zdrowy tryb życia jest niezwykle ważny i często współgra z wymaganiami w innych dziedzinach życia.

Wątroba jest tylko jedna.

Wątroba jest tylko jedna. Choć brzmi to jak slogan z reklamy środków umożliwiających zajadanie się pysznościami przez osoby, które mają nadwyrężoną wątrobę, to ten tekst znaczy wiele więcej. Często nie doceniamy tego co mamy. Zwłaszcza nie doceniamy tego, czego nie widzimy. Ma to dla nas wartość, kiedy zaczynamy to tracić. Tak jest z wieloma rzeczami, ale dotyczy to również naszej wątroby. Jeśli jest tylko jedna, to tym bardziej należy o nią zadbać. Dopóki nie zacznie odmawiać współpracy z organizmem człowieka, to nikt o niej nie pamięta. Jednak często bywa już za późno na zmianę stylu życia naprawienie jej stanu. Choć ciało człowieka ma zdolność regenerowania się, to nie można liczyć, że wiecznie samo będzie o siebie dbało, bez świadomych decyzji człowieka. Często ludzie uświadamiają sobie, ze mają taki organ w sobie jak wątroba dopiero, kiedy przestaje dobrze funkcjonować. Wątrobę niszczą głównie nadmierne spożywanie alkoholu i nie pomaga jej częste objadanie się tłustymi, smażonymi potrawami. Choć ciężkie jedzenie jest smaczne, to powinno się go unikać, a najlepiej w ogóle z niego zrezygnować, czy tylko okazjonalnie po nie sięgać. Z alkoholem podobnie. Najlepiej w ogóle go nie pić. Choć wszystko jest dla ludzi, to nie w każdej ilości. Alkoholicy mają bardzo zniszczoną wątrobę, a powinna ona człowiekowi wystarczyć do końca życia. Jakie jeszcze negatywne skutki dla człowieka ma nadużywanie alkoholu, każdy wie. Niszczy on nie tylko ciało, ale i ducha. Ma również negatywny wpływ na relacje międzyludzkie.

Jak samodzielnie pokonywać stres?

hjkWe współczesnym świecie nie sposób uniknąć stresu. Przez cały czas
gdzieś się śpieszymy, mamy tysiąc spraw na głowie i niekończące się
wrażenie, że nie wystarczy nam na nic czasu. Natłok obowiązków i
ciągły pośpiech powodują, że jesteśmy spięci, i zestresowani. W wyniku
czego dotyka nas bezsenność, rozdrażnienie, wahania nastrojów, a
przewlekły stres może prowadzić również do nerwic czy depresji. Warto
więc zadbać o swoją psychikę i samopoczucie! W niektórych przypadkach
interwencja lekarza i leczenie farmakologiczne jest najlepszym
rozwiązaniem, jednak w większości przypadków, jeśli zaczniemy działać
szybko możemy sami skutecznie „postawić się na nogi”. Przede
wszystkim: zacznij się ruszać! Każda aktywność fizyczna pomaga w
rozładowaniu napięcia nerwowego. Wytwarzające się w czasie ćwiczeń
endorfiny poprawiają nastrój. Jeśli nie chcesz biegać, możesz uprawiać
ogród lub zapisać się na siłownie. Wybór należy do Ciebie!
Warto również zadbać o odpowiedni poziom w naszym organizmie magnezu i
witamin (przede wszystkim b12) .Używaj suplementów, zainwestuj w sól
magnezową do kąpieli i przede wszystkim jedz produkty bogate w te
składniki. Staraj się z kolei unikać kawy i alkoholu, które powodują
wypłukiwanie tych składników z naszego ciała. Najważniejszy jest sen,
ponieważ wypoczęci i zrelaksowani możemy więcej, dlatego też spróbuj
wieczorem wypić filiżankę naparu z melisy czy dziurawca- zdrowy sen
pozwala na pełną regeneracje komórek naszego ciała. Pamiętaj twoim
największym obowiązkiem jest dbanie o swoje zdrowie!

Gluten- nie taki straszny jak go malują

Zdrowe jedzenie, dbanie o sylwetkę, styl życia eko stały się obecnie
swoistą modą. Na portalach społecznościowych ludzie wrzucają zdjęcia
zdrowego posiłku i przechwalają się ilością przebiegniętych
kilometrów. Jednak numerem jeden w kategorii bio/eko/fit jest obecnie
jedzenie bezglutenowe. W sieci pojawia się masa propozycji
przygotowania posiłków niezawierających glutenu, a sklepowe półki
uginają się od produktów z wielkim napisem gluten free. Ludzie w
szaleńczym pędzie wyrzucają ze swojej kuchni wszelkie produkty, które
mogą go zawierać. Czy jednak jest to słuszne? Istotnie są osoby, które
nie tyle powinny co muszą unikać tego składnika ponieważ cierpią na
alergie bądź celiakie. W ich przypadku jest to w pełni uzasadnione
ponieważ gluten powoduje u nich szereg niechciany objawów, m.in. bóle
brzucha, biegunki, wzdęcia etc. Jeśli jednak nie cierpimy na tego
rodzaju schorzenie, nie mamy również nadwrażliwości bądź lekarz jasno
nie zasugerował, że warto byłoby zmienić dietę na bezglutenową
wystarczy zaufać ogólnym wyznacznikom zdrowej diety. Przyjrzyjmy się
bliżej produktom, które zawierają gluten. Są to przede wszystkim
produkty zbożowe, takie jak chleb pszenny, kasza jęczmienna, płatki
owsiane i cały szereg produktów mącznych tak więc na przykład
makarony. Czyli produkty, które stanowią podstawę w piramidzie
żywienia. Podejdźmy więc do tematu zdroworozsądkowo: czy wykluczenie
rzeczy, które powinny być podstawą naszej zdrowej diety jest dobre dla
naszego organizmu?